13 jan

Hvorfor du skal spise frugt og grønt om morgenen

– for ikke at forstyrre din krops udskillelse af affaldsstoffer, som er særlig aktivt mellem kl. 04 og 12.

Hvis affaldsstofferne hober sig op i din krop, bliver du syg.
Dine celler, væv, muskler og organer tager skade. Du kan få for højt blodtryk. Du kan have svært ved at tabe dig og du har ingen overskud – din krop går stille og rolig i forfald.

Læs videre her...

Du kan lære mere om, hvordan din krop arbejder, ved at læse om kroppens døgnrytme, organuret og kostkombinering, som der er links til nederst i dette indlæg.

 

What to do?

Spis frisk frugt, bær og grønt suppleret med nødder, kerner og gode olier.

Spis din frugt og grønt naturel, lav en lille frugt salat eller kast dig ud i smoothies.

Din mave vil elske dig for denne start på dagen.
Du fylder din krop op med vitaminer, mineraler og antioxidanter og den vil takke dig ved, at være rask. Alle dine små celler vil klappe i hænderne og du vil tydeligt mærke, at du har overskud og godt humør.

 

Hvorfor spise frugt og grønt om morgenen?

  • frugt og grønt er meget vandholdigt og med til at give din krop sund væske, der renser dit fordøjelsessystem og dine tarme
  • frugt og grønt indeholder store mængder af vitaminer og mineraler, som er med til at fodre dine celler, så du bliver fyldt med sund energi og godt humør
  • frugt og grønt er naturlig føde for mennesket
  • frugt og grønt belaster ikke din fordøjelse og tarme, da det er let nedbrydeligt
  • frugt og grønt forstyrrer ikke udskillelsen af affaldsstoffer
  • frugt og grønt indeholder enzymer der er med til at nedbryde din øvrige mad i løbet af dagen og giver således dine tarme bedre betingelser for at kunne fordøje maden optimalt

AbrikoserVil al den frugt ikke påvirke blodsukkeret?

Nej, fructose har et lavt GI på ca. 20 og giver kun en lav blodsukkerstigning

Raffineret sukker derimod har et højt GI og giver en høj blodsukkerstigning

 

 

Har du problemer med din fordøjelse, vil jeg foreslå at du starter på ren frugt om morgenen (medmindre du har diabetes).

Herefter kan du i takt med, at din fordøjelse bliver bedre, begynde at bygge på med grøntsager, nødder, kerner, de gode olier og evt. lidt skyr – og proteinpulver, hvis du synes du har brug for det.

Det handler om, at komme flyvende fra start af √

 Hvad spiser du til morgenmad
– hvorfor – og gør det dig glad?

1. mini detox

FacebookEmail

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *