12 nov

Sådan holder du humøret højt i juletiden

Det er mørkt, de store bluser kommer på, og her op til jul er det super hyggeligt med æbleskiver, gløgg. pebernødder og dejligt konfektguf.

YES

– der er jo kun jul een gang om året
(og der er alligevel ingen der ser de ekstra kilo under de store bluser).

Så langt så godt.

...men hvad sker der så?

…ja der er desværre nogle konsekvenser ved de herlige sukkergodter:
De giver humøret og overskuddet et ordentligt gok i hovedet – av av.
Og i en i forvejen mørk og lidt stresset tid med mange arrangementer og ting der skal ordnes, er det faktisk lidt øv.

Når du spiser sukkergodter og andre hurtige kulhydrater, stiger blodsukkeret hurtigt - du er på toppen og alt er super √ 

Det er her du tænker, at du skal gøre hele huset julerent, skrive julekort, være på forkant med gaverne, arrangementerne, lige ringe til tante Anna, invitere familien til brunch osv.   Yes, det kører √
Problemet er bare, at en times tid efter, at du og dit blodsukker er på toppen
– ryger du lige direkte ned i kælderen ↓

Her kan du slet ikke overskue noget: du er træt, lunten er kort, du kommer lige til at snerre lidt af ungerne, din mor, naboen og din kollega - og tænker at alt det julehalløj her, er sgu noget stresset noget.. 
Du bliver sur, har svært ved at koncentrere dig og har mindre lyst til at være sammen med mennesker ↓ Av for den da!

Der er simpelthen kommet ubalance i blodsukkeret. Det går op og ned i store stigninger.


Sådan holder du humøret højt i den mørke tid

⇒ Vær 70 % usund i stedet for 100 % usund :)

…ikke fordi du skal tænke i vægt og sundhed,

⇒ men fordi det er godt for dit humør og dit overskud √
Både krop og sind har det meget bedre – vind/vind √


Nyd alle juleherlighederne

– det sunde med glæde – og det usunde med omtanke.

 

…du behøver ikke nødvendigvis at give HELT slip i din sundhed…der er også noget midt i mellem….

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *